Audition STAATSBALLETT KARLSRUHE 2024/25

Auditions BADISCHES STAATSBALLETT KARLSRUHE 2024/25 - Foto: Yan Revazov

Invitation to audition

The STAATSTHEATER KARLSRUHE is one of the largest multi-disciplinary theaters in Germany. With its OPERA, BALLET, CONCERT, DRAMA and YOUNG STAATSTHEATER divisions, we reach over 250,000 visitors with around 700 permanent employees from over 45 countries of origin in over 900 events per season and offer a creative and international working environment.

As a member of several European opera and theater organizations, the STAATSTHEATER is internationally networked. It is a central concern of ours to open our work sustainably to all age groups, social classes and, above all, interculturally – in terms of program, audience and staff.

Staatsballett Karlsruhe’s designated Ballet Director Raimondo Rebeck and designated House Choreographer Kristina Paulín are holding an audition for dancers (m/f/d) for the 2024/25 season. Dancers should have a very good classical and a solid contemporary technique as well as strong partnering skills. We value team players who dare to try new things with curiosity, openness and creativity and who want to contribute to a positive working environment.

The company’s diverse repertory includes a broad spectrum of classical and neoclassical works as well as contemporary pieces and world premieres by internationally renowned choreographers.

We invite you to audition

Where: Staatstheater Karlsruhe, Hermann-Levi-Platz 1, 76137 Karlsruhe, Germany

When: February 11, 2024

Please note that the audition is by invitation only.

To apply, please send:

• complete CV
  • 2 recent photos (head shot and full body shot in a dance pose)
  • a link of your videos (links only, no video files as e-mail attachment)
    • 1 classical solo (ladies on pointe)
    • 1 contemporary solo

Please combine your CV, photos and video links in one PDF file (maximum file size 9 MB) and apply via our online application portal https://jobs.staatstheater.karlsruhe.de/jobs/id/551/

Application deadline: January 21, 2024

All costs and expenses incurred in connection with the application and audition to the Badisches Staatstheater Karlsruhe cannot be reimbursed.

Einladung zum Vortanzen

Das STAATSTHEATER KARLSRUHE ist eines der größten Mehrsparten-Theater in Deutschland. Mit den Sparten OPER, BALLETT, KONZERT, SCHAUSPIEL und JUNGES STAATSTHEATER erreichen wir mit rund 700 festen Mitarbeiter*innen aus über 45 Herkunftsländern in über 900 Veranstaltungen pro Spielzeit über 250.000 Besucher*innen und bieten ein kreatives und internationales Arbeitsumfeld.

Als Mitglied mehrerer europäischer Opern- und Theaterorganisationen ist das STAATSTHEATER international vernetzt. Es ist uns ein zentrales Anliegen, uns in unserer Arbeit nachhaltig allen Altersgruppen, Schichten und vor allem interkulturell zu öffnen – in Bezug auf Programm, Publikum und Personal.

Der designierte Ballettdirektor des Staatsballetts Karlsruhe Raimondo Rebeck sucht zusammen mit der designierten Hauschoreografin Kristina Paulín für die Spielzeit 2024/25 Tänzerinnen und Tänzer (m/w/d) mit sehr guter klassischer und solider zeitgenössischer Technik sowie Partnerqualitäten. Wir schätzen Teamplayer, die mit Neugier, Offenheit und Kreativität Neues wagen und zu einem positiven Arbeitsumfeld beitragen wollen.

Das vielseitige Repertoire des Staatsballetts Karlsruhe umfasst ein breites Spektrum an klassischen und neoklassischen Werken wie auch zeitgenössische Stücke und Uraufführungen von weltweit bedeutenden Choreografinnen und Choreografen.

Wir laden ein zum Vortanzen

Wo: Staatstheater Karlsruhe, Hermann-Levi-Platz 1, 76137 Karlsruhe, Deutschland

Wann: 11. Februar 2024

Bitte beachten Sie, dass die Teilnahme am Vortanzen nur mit einer Einladung möglich ist.

Bei Interesse bewerben Sie sich bitte mit den folgenden Angaben:

• vollständiger Lebenslauf
  • 2 aktuelle Fotos (Porträt und Ganzkörperfoto in Tanzpose)
  • Videolinks (nur Links, keine Videodateien als E-Mail-Anhang):
    • 1 klassisches Solo (Damen auf Spitze)
    • 1 zeitgenössisches Solo

Bitte fassen Sie Lebenslauf, Fotos und Videolinks in einer PDF-Datei zusammen (maximale Dateigröße 9 MB) und bewerben Sie sich über unser Online Bewerberportal https://jobs.staatstheater.karlsruhe.de/jobs/id/551/

Bewerbungsschluss: 21. Januar 2024

Alle Kosten und Auslagen, die im Zusammenhang mit der Bewerbung beim Badischen Staatstheater Karlsruhe entstehen, können nicht erstattet werden.